FANDOM

Fájl:Geralt z gry.jpg

A Witcherek, vagy más néven hexerek, természetfeletti képességekkel rendelkező mutánsok, akik különleges kiképzésben részesültek, hogy felbérelhető, professzionális szörnyvadászokká válhassanak. Úgy vélik, hogy képtelenek bármiféle érzelem kimutatására, mely egyes witcherek esetben nem feltétlenül igaz. Geraltot - a központi karakter a Witcher sorozatban – az egyik legjobb witcherként tartják számon a történetekben.

Kétség sem férhet ahhoz, hogy Geralt egy legenda, azonban, hogy dicsőséges, avagy egy gyalázatos alak, az igencsak megkérdőjelezhető.

A witchernek 2 fő felszerelése van:

a witcher acél kardja a witcher acél kardja és
a witcher ezüst kardja a witcher ezüst kardja.

A kardokat a hátán hordozza. Ezeken kívül még különböző italokat (vagy varázsitalokat) és jeleket is használ.

A kontinensen a "Witcher" megnevezés egy megcsonkított formája a wiedźma szónak, mely a varázslók által használt kifejezés az olyan férfiakra, akik rendelkeznek bizonyos (korlátozott) mágikus képességekkel.

Ismert Witcherek Szerkesztés

Az Andrzej Sapkowski könyvekben ismert witcherek:

Az adaptációkbanSzerkesztés

Csak a számítógépes játékban szereplőek Szerkesztés

  • Berengar
  • Leo - nem "igazi" witcher, hiszen nem ment keresztül a mutációkon

Bejegyzés Szerkesztés

Journal Glossary

Witcherek

Másféle mivoltuk, rendkívüli képességeik és mágikus erejük miatt, gyakran kitaszítottként kezelik őket, s néha ez a kitaszítottság gyűlölettel is párosul. Ez a gyűlölet, a becstelen Kaer Morhen elleni támadás során alakult ki, mely az erőd pusztulásához vezetett, s eközben megannyi witcher vesztette életét. A maroknyi túlélő száműzetésre ítéltetett, mivel ők többé már nem képeznek ki utódokat.

Az embereknek szükségük van a witcherekre, de ugyanakkor félnek is tőlük. A vándorló harcosokat félelem övezi, hiszen mutánsok és emberfeletti képességekkel rendelkeznek. Az emberek ritkán fogadják szívesen őket, és amikor kapcsolatba lépnek velük, akkor is csak legtöbbször az elhívatottságuk szükségessége miatt. A witcherek állandó üldöztetésnek vannak kitéve és társadalmi felbolydulást okoznak azok, akik mágiával foglalkoznak.

A mutációnak és a mágiának köszönhetően, a witcherek szervezete ellenáll mindenféle betegségnek, sőt előfordulhat, hogy teljesen immúnissá válnak a betegségekkel szemben.

OldWitcher

Old Witcher (Wojciech Duryasz) a A Hexer TV sorozatban

Csak a filmben és a tv sorozatban szereplőek Szerkesztés

Csak a képregényekben szereplőek Szerkesztés

Csak a (papiros) szerepjátékban szereplőek Szerkesztés

A Witcher név eredete Szerkesztés

Eredetileg a "witcher" kifejezés lengyelül "wiedźmin"-et jelent. Az angol fordítás – melyet Andrzej Sapkowski is előnyben részesített – eredetileg "hexer" volt, és nemzetközileg, a film adaptáció esetében is ezt használták. Azonban a CD Projekt úgy döntött, hogy a Witcher számítógépes játékban a witcher nevet preferálja, melyet aztán Danusi Stok is használt a The Last Wish fordítása során. Később Sapkowski is a witcher megnevezést használta fel, a Historia i fantastyka című könyvében.

Alternatívaként, az angol fordításokban még a warlock kifejezést használják, és bár vitatható, de az angol nyelvújítás szerint a "witcher" név jobban kifejezi Geralt mesterségét.

Más nyelveken Szerkesztés

  • Zaklínač (Cseh)
  • Hexer (Német)
  • Raganius (Litván)
  • Ведьмак/Vedmak (Orosz)
  • Sorceleur (Francia)
  • El Brujo (Spanyol)
  • 巫师 (Kinai)
  • Čarovnikar (Szlovák)
  • Noituri (Finn)
  • Viještac (Horvát)
  • Vaják (Magyar)

A regényekben használt egyéb nyelveken Szerkesztés

A játékban használt nyelveken Szerkesztés

Jegyzetek Szerkesztés

Az angol nyelvű wikia oldalról fordítva.dk:CD Projekt

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki