FANDOM

Vizima, vagy Wyzim (lengyelül: Wyzima) Temeria fővárosa és Foltest király székhelye.

A Witcher számítógépes játékban Szerkesztés

Vizima map.jpg

Vizima térképe

Vizima egy csodálatos folyó partján terül el, mely fallal van körülvéve, és ezen a helyen játszódik a A Witcher számítógépes játék nagy része is. A város karantén alatt áll a játék során, így általában a mozgás eléggé korlátozott, néhány bizonyos terület pedig teljesen elzárt.

Kapuk Szerkesztés

A korlátozott mozgásteret az őrzött kapuk jelentik, melyek elkülönítik a különböző területeket. Összesen kilenc kapu van. A hat fő kapu a következő:

Két belső kapu szintén korlátozza (legalábbis a játék bizonyos részén) a városban való mozgást:

Helyi földrajz Szerkesztés

Map Vizima major locations.png

Helyszínek fejezetek szerint jelölve

A város a Prológus, az Első Fejezet és a Negyedik Fejezet alatt teljességgel megközelíthetetlen, azonban a fő történet, a határai közelében játszódik. A város és a többi környékek, a következő helyszínekre van felbontva:

Város rész Szerkesztés

Környékek:

Bejegyzés Szerkesztés

Journal Glossary.png Vizima, Temeria fővárosa, a legnagyobb város a királyságban, mely a Vizima Folyó partján terül el. E térség rengetek kereskedelmi útvonal csomópontja, melyek egyike ez a vízi út. A kifejlett utak hálózatának köszönhetően a város jelentős profitra tesz szert kereskedelemből. Foltest király parancsára a várost Burgomeister Velerad kormányozza. Vizima három nagy térségre van felosztva. A legszegényebb térség a Templom Negyed, ahol a Szent Lebioda Korház és a Order of the Flaming Rose (A Lángoló Rózsák Rendje) Kolostora található. A kereskedő negyedben a leggazdagabb és a legfontosabb lakosok élnek, és a Városháza, illetve a Piactér is itt helyezkedik el. A város legöregebb térsége, Ó-Vizima, mely nemrég a nem-emberek gettójává alakult át.

"Engedélyt szereztem, mely a karantén ellenére is lehetővé teszi számomra, hogy a kapukon át továbbhaladhassak a városba."

Az angol nyelvű wikia oldalról fordítva.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki