Witcher Wiki

Triss Merigold

442pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Triss Merigold, varázslónő
harci öltözetben

A Maribor-i Triss Merigold egy varázslónő, akit a „domb tizenegyedik áldozatának” hívnak, mivel tévesen úgy hitte, hogy a Soddeni Csata alatt megölték. Yennefer és a witcher Geralt barátja, az utóbbiba boldogtalanul szerelmes. Egy ideig ő vigyázott Cirire Kaer Morhenben, akinek Triss olyan, mint egy idősebb testvér. A varázslónő közbelépésének volt köszönhető, hogy Cirinek gondatlanságból nem adtak ártalmas hormonokat, melyek negatívan hathattak volna nőiességére. A varázslónők szövetségének egyik tagja, Fencart és Foltest király fejedelmi tanácsosa, Keira Metz mellett.

Triss a gyönyörű vörösesbarna hajáról ismert. Egy képzett gyógyító, aki sok mágikus italt hordoz magával, de ezeket soha nem használja önmagán, mivel allergiás a mágiára.

A regény végén egy másik witcherbe, Eskelbe esik szerelembe.

A A Witcher számítógépes játékban Szerkesztés

Triss az egyik legfontosabb karakter a Witcher számítógépes játékban. A varázslónő az egyik legelső személy aki találkozik Geraltal, miután társai - akik valószínűleg az utolsók fajtájukból - eszméletlenül találják az erdőben. Miután Kaer Morhenben elbántak a szalamandra invázióval, Triss súlyosan megsebesült, és szüksége van egy speciális italra, melyet Geraltnak kell elkészítenie, hogy azzal meggyógyítsa a varázslónőt. Majd követően, hogy Triss megitta a főzetet, Geraltnak lehetősége nyílik - a játékban először - szeretkeznie vele.

Miután Geralt az Azer Javeddal való összecsapásukkor megsebesül a mocsárban, Triss amolyan nővéri szerepet tölt be, hogy meggyógyítsa a sebesült witchert. Amikor Geralt visszanyeri eszméletét, egy luxus kereskedő negyed házban, a varázslónő hálószobájában találja magát. Triss szorgalmasan "megvizsgálja" a witcher belső sérüléseit.

Kapcsolódó küldetések Szerkesztés

Bejegyzés Szerkesztés

Triss az oldalunkon harcolt a Kaer Morhent ért támadások során. A varázslónő kiállt a titokzatos mágus ellen, aki a támadás egyik vezetője volt. Megsebesült, majd eszméletét vesztette. Ironikus módon Triss allergiás a mágiára, így csak természetes gyógyfőzetekkel lehet kezelni.

Triss Merigold a barátom. Látott meghalni, így visszatérésem eléggé meglepte őt. Triss egy varázslónő - köztük is az egyik legtehetségesebb és legbefolyásosabb. Számos hatalmas barátja van, és ismeri Kaer Morhen witchereit is. Egyike azon keveseknek, akik ismerik az erődbe vezető utat. Úgy hiszem, hogy Triss nagyon kedvel.

Leo temetését követően a varázslónő Vizimába teleportált. Megígérte, hogy kapcsolatait kiaknázva információkat gyűjt majd a Szalamandrákról. Triss azt mondta, hogy felkeres, amint Vizima városába érek.

Triss megtalált a mocsárban, ahol eszméletlenül feküdtem az Azar Javeddel való ütközet után. Elvitt a Kereskedőnegyedben található házába, és gondoskodott rólam, míg magamhoz nem tértem. Ahogy ott feküdtem, hallottam, ahogy Triss egy másik varázslónővel beszélget, így már tudom, hogy a többi varázslót is érdeklik a Szalamandrák.

Ha Geralt Alvint Shaninnál hagyja:

Alvint Shani gondjaira bíztam. Triss ezt úgy értelmezte, hogy nem bízom benne, és az orvos tetszik nekem. Mérges rám, a kapcsolatunkból már nem lesz semmi.

Ha Geralt Alvint Trissnél hagyja:

Arra a következtetésre jutottam, hogy Alvinnak Trissnél lenne a legjobb helye. Döntésemet bizalmam jelének vette. Úgy érzi, hogy jobban tetszik nekem, mint Shani, és ettől csak javult kettőnk kapcsolata.

Dandelion levelet hozott Trisstől. A varázslónő megkért, hogy viseljem gondját Alvinnak. Aggódik értem - reményei szerint együtt lehetünk, és a küldetésem után együtt felnevelhetjük a kis Alvint.

Válaszoltam Triss levelére és kifejeztem az iránta érzett érzéseimet.

Miután Foltest visszatért Vizima városába, Triss kegyvesztett lett. A királynak nem tetszettek a varázslónő politikai ambíciói. Jelenleg a palotában fogvatartják, sorsa csak rajtam múlik.

Találkoztam Triss-szel, vagyis Triss víziójával a Fagyott Pusztákban. A varázslónő segített nekem a Nagymester üldözésében.

Semleges út:

Triss csatlakozott hozzám a Régi Udvar támadásában. Barátként segíti kutatásom. Szerintem bosszút akar állni Azar Javeden, amiért Kaer Morhenben jobbnak bizonyult nála.

Érdekességek Szerkesztés

  • Ha úgy döntesz, hogy szerzel neki egy gyűrűt, akkor egy rubint gyűrű lenne a legmegfelelőbb, de egy arany gyémánt gyűrű is megfelel. Ezenfelül úgy kell viselkedned, mint egy jó apa, és legalább egyszer szigorúnak kell lenned Alvinnal.
  • Az ajándék gyűrű lehetőséget kínál egy második szeretkezésre is, illetve harmadik, ha a fentebb említett „belső sérülések megvizsgálását” is beleszámítjuk.
  • A könyvek cseh fordításában és a játékban egyaránt, Dandelion neve "Marigold", Trisst pedig "Triss Ranunculnak" hívják.

Galéria Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki