FANDOM

Dwarf.jpg

Egy férfi törpe

A törpék a humanoid fajok közé tartoznak. A gnómok és a tündék mellett az egyik legősibb (Old Races) faj, a gnómok mellett ők voltak a legidősebb érző faj a kontinensen. Egy átlagos felnőtt törpe körülbelül egy ember mellkasáig ér fel. Jóval izmosabbak, mint az emberek, éppen ezért kitartóbbak és erősebbek is. Általában hosszú szakállat növesztenek. A törpék gyakran kiváló harcosok, mesteremberek és üzletemberek. Bár hajlamosak a faragatlanságra, de ugyanakkor mulatságosak és vidámak is egyben.

A törpék szülőföldje Mahakam. A Nordlingsek gyakran üldözték a törpéket (a nem-emberhez hasonlóan). Emiatt rengeteg törpe lett tagja a Scoia'tael gerilla-csoportnak, akik az Északi Királyságok elleni birodalmi invázió alatt szövetségre léptek a Nilfgaardokkal.

EgyedekSzerkesztés

Dwarves RPG.jpg

Törpék a Wiedźmin: Gra Wyobraźni PnP RPG-ben. Illusztrálta: Jarosław Musiał.

Nevezetes törpék Szerkesztés

Egyéb ismert törpék Szerkesztés

A The Witcher számítógépes játékban

A The Witcher számítógépes játékban Szerkesztés

Bejegyzés Szerkesztés

Journal Glossary.png

Törpék

A törpék alacsonyabbak, azonban erősebbek és izmosabbak, mint az emberek. A férfi törpék hosszú szakállat hordanak. Általában barátságtalanok, ám sokszor derűsek, ugyanakkor híresek makacsságukról. Kiváló mesteremberek és harcosok, sokukat irigykedve bár, de befogadták az emberi társadalomba. Ugyanakkor nem szokatlan dolog a fiatal törpéknél, hogy - csatlakozván a Scoia'tael lázadókhoz - harcolnak a nem-emberek jogaikért, hogy véget vethessenek az üldöztetésüknek.

A törpék a legidősebb fajok közé tartoznak. Egykoron – az elfekkel együtt - domináns faj voltak, de mostanra csak egyetlen területük maradt, Mahakam, mely egy hegységi város, gazdagon fémekkel és ásványi lelőhelyekkel. Az összes faj közül a törpék asszimilálódtak a leginkább, és emiatt sokan az emberi városokban élnek. Üzletelnek, s gyakran meg is gazdagodnak, bár legtöbbször lenézik őket és gyakran bizalmatlanok velük szemben. A Nilfgaardok ellen vívott háború során, harcosként szereztek hírnevet maguknak, ugyanakkor sokan közülük, harcoltak a Scoia'tael különítményben is, az Északi Királyságok ellen.

Forrás Szerkesztés

Galéria Szerkesztés

Zoltan Chivay Malcolm Stein a Scoia'tael warrior Golan Vivaldi Yaren Bolt a dwarf kovács Törpe Törpe

Az angol nyelvű wikia oldalról fordítva.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki