FANDOM

COA Nilfgaard.png

A Nilfgaardi hadsereg címere

Nilfgaard - az ismert világtörténelem leghatalmasabb birodalma, mely a kontinens déli részén terül el, virágzó gazdasággal, erős, jól képzett hadsereggel és kiváló vezetőkkel. Legfőképp az idegen országok elfoglalásával terjeszkedett, melyek íly módon a birodalom tartományaivá váltak. A birodalom lakosai úgy vélik, hogy csak azok tekinthetők valódi Nilfgaardinak, akik a birodalom szívében születtek, nem pedig az elfoglalt tartományokban élők. A tartományok felett bírák, illetve királyok uralkodnak (ha az elfoglalt ország királya szabad akaratából feladja országát a birodalomnak, akkor megőrzheti trónját, de mindenképpen alárendeltje marad a birodalom uralkodójának). Emhyr var Emreis uralkodása idején, a birodalom - az új területek elfoglalása révén - egészen a Yaruga folyóig terjeszkedett.

Címerek Szerkesztés

Nilfgaard címer

Ismert Nilfgaardiai Szerkesztés

Uralkodók

Arisztokraták

Hírszerzők

Hadsereg

Varázslók

Tiszttartók

Úrnők és udvarlók

Egyéb személyek

  1. (csak a játékban)
  2. (csak a játékban)

Providenciák Szerkesztés

Városok (szintén providenciák) Szerkesztés

Kastélyok (szintén providenciák) Szerkesztés

Hadsereg Szerkesztés

A hadsereg száma körülbelül 320,000 lehetett a Második Nilfgaard Háború alatt, melyből 300,000 támadták meg az Északi Királyságokat, míg a maradék 20,000-50,000 a birodalmon belűl maradt.

Harci alakulatok

Kisebb csoportok

Hadosztályok és brigádok

Kisebb alakulatok

A The witcher számítógépes játékban Szerkesztés

Nilfgaard
"Nilfgaard egy hatalmas ősi birodalom délen. Fővárosa Nilfgaard, mely az Alba folyónál terül el. A birodalom hódításokkal és a közeli királyságok "beolvasztásával" jött létre. Egyedül az Alba folyóhoz közeli lakosoknak van joguk magukat valódi Nilfgaardinak nevezni. A legtöbb ember ereiben jelentős mennyiségű elf vér folyik, míg nyelvezetük a különböző ősi nyelvekből tevődik össze. A birodalom agresszívan és gyakran foglal el szomszédos területeket. Az Északi Királyságokkal folytatott csatározások, öt évvel ezelőtt értek véget. A békemegállapodás ellenére, a Nilfgaardoknak nem sikerült megtartaniuk az északi területeket."

ForrásSzerkesztés

JegyzetekSzerkesztés

  • A Nilfgaardi citrom egy, a sok ital fajta közül, melyet Geralt fogyaszt.
  • Alkalomadtán utalásokba botolhatunk Nilfgaardal kapcsolatban. Geralt beszélhet róla más emberekkel, vagy meghallgathatja mások Niflgaardról szóla beszélgetését, de könyvekben is olvashat róla.

Az angol nyelvű wikia oldalról fordítva.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki