Fandom

Witcher Wiki

Hétalvó

442pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Hétalvó küldetés
Felvonás(ok) Első fejezet
Helyszín(ek) Külváros
Küldetést adó Vesna Hood
Jutalom 1000 XP
Kapcsolódó K.
Azonosító q1011_rita

Secondary quests.png Hourglass 2.png

Hétalvó egy választható küldetés az Első fejezetben, ahol Geralt vállalja, ha úgy akarja, hogy elkíséri Vesna-t, a helyi pincérnőt, aki bajbajutott egy éjszaka, hazafelé a munkából.

Áttekintés Szerkesztés

Vesna a Fogadóban van amíg Geralt nem beszélt vele. Ezek után Vesna távozik a Fogadóból minden éjjel 20:00-kor, és 20:15-től már veszélyes számára az út. Ha Geralt elhagyja a Fogadót és elindul északnak ebben az időpontban, akkor megjelenik egy csapat férfi, aki azzal fenyegeti a lányt, hogy megerőszakolják. Közelükbe érve, el kell döntenie Geraltnak, hogy segít-e a lánynak, vagy a sorsára hagyja.

Vesna a támadók gyűrűjében

Ha Geralt úgy dönt, hogy végez az erőszakolókkal, akkor felajánlhatja, hogy hazakíséri a lányt. Vagy dönthet úgy is, hogy hagyja, hogy egyedül menjen haza, viszont akkor a lányt megölik az út mentén és a testét ott találja majd. Vesna a nagyanyjával él a kápolna melletti házban. Ha még 21:00 előtt hazaér - még mielőtt az éjszaka veszélyes lesz - akkor csak, két csoport bargeszt-tel kell megküzdeni az Örök Tűz Szentélye közelében. 21:00 óra után viszont ki lesztek szolgáltatva mindenféle szörnynek, ghouloknak és ha a folyóparton mentek, akkor fojtólidérceknek is. Vesna tényleg meghalhat az úton, ezért arra figyelj, hogy ne legyen túl messze tőled.

Amikor megérkeztek a ház közelében, megkérdezi tőled, hogy hogyan is tudná ezt valaha is meghálálni neked, hogy hazakísérted, ekkor meg lehet kérni, hogy találkozzatok. Javasol egy találkozót a Régi Malom mellett, amely látszólag kísértet lakta, de a találkozóra hoznod kell egy üveg bort. Ott lesz majd a következő nap - ha a nagyi háza előtt vagy 22:00 magasságában akkor átsétálhattok a malomhoz. Ha megfelel neked az időpont és találkoztok a malomnál 23:00 előtt, akkor megtudhatod, hogy milyen szép lány ő, a hangok is mutatják majd, szemben lévő halászfalu lakói viszont biztosak lesznek a kísérteteikben.

Megjegyzések Szerkesztés

  • Nem számít, hogy él-e, vagy meghal Vesna, akkor is megkapod az XP-t.
  • Ahelyett, hogy hosszú ideig várnál arra, hogy Vesna meggyógyítsa magát, menj be egy kunyhóba és amikor kijössz, akkor ott fog várni az ajtó előtt teljesen egészségesen. Ez még az 1.5-ös patch-el is megy.
  • Vesna megpróbál harcolni a közeli ellenfelekkel, akik számára vonzóbb célpont, mint Geralt. Néha jobb ha Geralt elől fut, hogy a szörnyek, csak rá tudjanak összpontosítani. Azt is meg kell jegyezni, hogy Vesna tőrrel harcol és ha megöl néhány szörnyet, annak az XP-t elrabolja előled.
  • Ahelyett, hogy közvetlenül a faluba mennétek a nagymama házához , el lehet menni a folyóparton is, amely mindent egybevetve biztonságosabb.
  • Geraltnak nem kell megmentenie Vesna-t, de megmentheti minden este mindaddig, amíg be nem szivárgott a Szalamandrába. A küldetés megkezdésének elkerülése érdekében, ki kell kerülni őket, vagy csak egyszerűen meditálni kell reggelig.
  • A legegyszerűbb módja, hogy megold ezt a küldetést a következő: Miután beleegyeztél, hogy hazakíséred, csak menj vissza a kapun belülre, a Fogadó előtti tűznél meditálj. Meditálj hajnalig. Vesna továbbra is ott vár rád, és most már a nappali világosságban nyugodtan hazasikérheted és nem kell mindenféle támadás miatt aggódni.
  • Ha Vesna meghal a küldetés befejezése előtt(pl.: megölik a bargesztek, vagy a fojtólidércek), malom melletti randevú nem történik meg.
  • Ha Vesna 20:00-kor jön az úton, akkor a gengszterek rövid idő múlva megérkeznek, ha még nem érkeztek, meg akkor megvárhatod őket ott.
  • Mint azt ahogy a belső küldetés ID is mutatja, az eredeti neve Rita, ezt bizonyítja az is, hogy a Szerelmi kártya neve is cs_sex_rita1.bik.

Szakaszai Szerkesztés

Az erőszak Szerkesztés

Megvédtem Vesna-t: Néhány bandita megpróbálta megerőszakolni a fogadó pincérnőjét. Úgy döntöttem, segítek neki. Úgy döntöttem, segítek a pincérnőnek. (500 XP) vagy
Nem tudtam megvédeni Vesna-t: Sajnos nem jártam sikerrel. Vesna Hood halott. (1000 XP)

A nagyanyó háza felé / Magányos Vesna Szerkesztés

Séta Vesna-val hazáig:</font> Segítek Hood kisasszonynak eljutni a Nagyanyja külvárosi házához. Meg kell védenem az út közben ránk támadó bestiáktól. Meg kell védenem Hood kisasszonyt út közben. vagy
Nagylány, egyedül megy haza: Úgy döntöttem, hogy nem segítem örökké a pincérnőt. Egyedül is boldogul majd. Nem segítek többet a pincérnőnek.

Bargeszt támadás Szerkesztés

Túléltük a bargesztek támadását. Hmm. Folytatnunk kell utunkat a nagyanyó házához. Meg kell védenem Vesnát a szörnyektől.

Az utolsó rész Szerkesztés

Sikerült hazakisérni Vasna-t: Még egy csapatnyi szörnyeteg. Vajon honnan jönnek? Úgy tűnik, hogy Vesna nagymamájának háza nincs messze. Meg kell védenem Vesnát az út hátralevő részén. vagy
Vesna nem ért haza: Nem jártam sikerrel. Vesna Hood halott. (1000 XP)

Elválás / Találka Szerkesztés

Még találkozunk: Hazakísértem Vesnát, és megbeszéltük, hogy találkozunk az Öreg Malomnál, napnyugta után. Este el kéne mennem az Öreg Malomhoz, egy üveg borral. (1000 XP) vagy
Kihagyom a találkát: Elbúcsúztam Vesnától. Rendes lány... Sikerült épségben hazakísérnem Vesnát. (1000 XP)

Videó Szerkesztés

Megjegyzés: Az alábbi angol nyelvű videó, a teljes küldetést mutatja be.

The Witcher She's No Early Bird and Vesna Card (Hard) HD06:39

The Witcher She's No Early Bird and Vesna Card (Hard) HD

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki