Fandom

Witcher Wiki

Elf

442pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
People Toruviel.png

Andrzej Sapkowski Witcher sorozatában az elfek (vagy tündék) a humanoid fajok közé tartoznak. A gnómok és a törpék mellett az elfek is az ősi (Elder Races) fajok közé tartoznak. Az Aen Sidhe-ként is ismert elfek fehér hajókkal érkeztek a kontinensre, jóval korábban mint az emberek, de később mint a gnómok és a törpék. Sokkal tovább élnek, mint az emberek, legtöbbjük rendkívül elbűvölő. Az elfek ismertető jelei a hegyes fülek és a kicsi, jellegzetes, tépőfog nélküli fogazat. Képesek "kereszteződni" az emberekkel és a driádokkal is - így létrehozván a fél-elfeket és a quadroonokat.

A Nordlingek gyakran üldözték az elfeket, számos más nem-ember mellett. Emiatt rengeteg elf lett tagja a Scoia'tael gerilla-csoportnak, akik az Északi Királyságok elleni birodalmi invázió alatt, szövetségre léptek a Nilfgardokkal. Viszonzásul, Emhyr var Emreis császár, saját államot adott az elfeknek Dol Blathanna-ban, és annak királynőjévé nevezte ki Enid an Gleanna-t.

Az elfek úgy hiszik, hogy az emberekkel (akik kifejlődtek) ellentétben, őket "létrehozták". Ez okból kifolyólag, néhány elf, szőrös, emberszabású majmoknak tartja őket.

A Aen Sidhe mellett, egy másik elf (Aen Elle) csoport is létezik, azonban ők egy másik világot népesítenek be.

Egyedek Szerkesztés

People Yaevinn.png

Nevezetes elfek Szerkesztés

Egyéb ismert elfekSzerkesztés

A Képes novellákban szereplőekSzerkesztés

  • Aideen (A könyvekben is szerepel egy Aideen nevű karakter. Ő egy ember, aki csak említés szintjén jelenik meg a könyvekben, bár nem ugyanaz a személy, mint aki a képes novellákban szerepel.)
  • Fionnuala

A The Witcher számítógépes játékban Szerkesztés

Bejegyzés Szerkesztés

Journal Glossary.png Elfek

A gnómok után az elfek a legöregebb faj a kontinensen. Nem csak egy csodálatos civilizációt hoztak létre, hanem a legnagyobb emberi városokat is, mint Vizima és Oxenfurt, melyek elf romokra épültek. Az elfek is rendelkeznek a mágia iránti különleges vonzódással, bár az ő mágiájuk különbözik az emberekétől.

Az elfek hosszú életűek, mégis párzási időszakuk elég korán végtér, sőt sokkal lassabban szaporodnak, mint az emberek. Ez okból kifolyólag győzték le őket, s emiatt vesztették el méltóságukat a világban. Mára az elf fajnak már csak két elszigetelt területe maradt fenn: a Blue Mountains (Kék Hegyek), ahol az elfek nyomorban szenvedvén kihalnak, illetve Dol Blathanna, a Valley of the Flowers (Virágok Völnye), mely felett Enid an Gleanna varázslónő uralkodik. A Valley of the Flowers Nilfgaard egyik gyarmata.

Az elf egy gyönyörű, hosszú életű faj. Hegyes orral, éles arcvonással rendelkeznek, szemfoguk nincs. Az elfek arrogánsak és büszkék, s századokon keresztül egy erős és modern kultúrát alakítottak ki. Mára csak kevesen maradtak, azonban ők folytonos konfliktusban állnak az emberi civilizációval. Emiatt sok fiatal elf lelkesen harcra kész, hogy megküzdhessen jogaiért, s csatlakozhasson a Scoia'tael különítményhez.

Az elfek nem vitatják meg hitüket az emberek jelenlétében, mert ők úgy hiszik, hogy a barbárok képtelenek lennének felfogni annak filozófiai és misztikus jelentősségét. Másfelől egyes embereket nem érdekli az elfek hite. Az bizonyos, hogy egyes elfek hisznek Dana Meadbh istennőben, akiről úgy hírlik, hogy Melitele Istennő megtestesülése.

Az embereknek megvan a maguk saját történetük, Lara Dorren és Cragen of Lod legendájára, mely nagyban eltér az elfekétől. Egy elf és egy ember egymásra talál a Conjunction of the Sphere-t (A Gömb Megidézése) követően, s így az emberi faj felemelkedett. A hírhedt szeretők a két faj együttes, békés fennállás szimbólumaivá váltak, mindaddig, amíg néhány elf - kik irigyelték Larának a barbár iránt tanúsított szerelmét - alattomosan meggyilkolta a „barbárt” (amiért bele mert szeretni rokonukba). Az emberek története szerint, Lara egy boszorkány volt. Cregan halála, a sok árulás és cselszövés miatt következett be, és ennél fogva az elfek hibája, hogy kialakult ez a ma is fennálló, két faj közti ellenséges viszony.

Az elfek, Lara Dorren és Cregan of Lod történetét mondják el – egy elf varázslónő és egy emberi varázsló – a legendás szeretők, akik az első szövetséget képezték a két faj között. Az elfek azt állítják, hogy ez a kapcsolat, mely békés együttes-fennállás biztosított a két faj között mindaddig lehetséges volt, míg az emberek alattomosan meg nem ölték a varázslót, és száműzték Lara-t. Ennek köszönhetően – legalábbis az elfek szerint – nyilvánult meg először, az az emberi ellenséges viszony, birtoklási vágy és agresszivitás, mely még ma is fennáll. Ezek a „barbári” értékek miatt vált elképzelhetetlenné az emberekkel való együttes-fennállás lehetősége. Így hát a szeretők tragédiája idézte elő, a mai napig is tartó háborút.

ForrásSzerkesztés

A "A Semlegesség Ára" kalandmodulban Szerkesztés

GalériaSzerkesztés

Az angol nyelvű wikia oldalról fordítva.dk:Elver

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki