Fandom

Witcher Wiki

Blood of Elves

442pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Blood of Elves UK.jpg

Az angol kiadás borítója

Blood of Elves Front Cover US.jpg

Az amerikai kiadás borítója

A 'Blood of Elves' az első regény Andrzej Sapkowski witcher sorozatában. A regény a könyvekbe szedett novellák - The Last Wish, Miecz przeznaczenia folytatása. Az ezt követő Times of Contempt történet, pedig ennek a regénynek a folytatása.

Cselekmény Szerkesztés

A Nilfgaard birodalom támadást indít Cintra Királyság ellen. Calanthe királynő öngyilkosságot követ el, unokájának – Ciri (Cirilla), vagy más néven Lion Cub of Cintra - sikerül kimenekülnie a lángokban álló fővárosból. Emhyr var Emreis, Nilfgaard császára kémeket küld a lány felkutatására. A császár tudja, hogy a fiatal lánynak fontos szerepe van, s nem csak mert királyi család sarja (és a benne rejlő mágikus képessége miatt), hanem mert ereiben elf vér folyik.

Krew elfow 2.jpg

A lengyel kiadás borítója

A lányt egy witcher, Ríviai Geralt védelmezi – egy mágia által átjárt, genetikailag mutáns, felbérelhető szörnyvadász, aki majd elviszi Ciri-t a witcher erődbe, Kaer Morhenbe. Ott Ciri-t az öreg Vesemir, Coën, Eskel és Lambert képezik ki. Sokat megtanul a szörnyekről, s hogy hogyan harcoljon a kardal. Megtanítják, hogy hogyan küzdjön a karddal witcher stílusban. Ezalatt Triss Merigold (egy varázslónő) Geralt kérésére Kaer Morhenbe jön, hogy segítsen a meglehetősen furcsa, szokatlan viselkedésű lányon. Rájönnek, hogy a lány az - egy erőteljes mágikus képességekkel rendelkező - emberek közül való, akiket Sources-ként (a magyar nyelvű könyvekben és leírásokban Forrás) ismernek.

Ugyanakkor egy titokzatos varázsló, Rience is kutat a lány után. Ő, az egy még hatalmasabb erővel rendelkező mágus (akinek kiléte ismeretlen marad) szolgája. Rience elfogja Geralt barátját, Dandeliont (a magyar nyelvű könyvekben Kökörcsin), hogy megkínozván, információhoz juthasson a lánnyal kapcsolatban. Azonban egy másik varázslónő, Yennefer segít Dandelion-on, és ezalatt megsebesíti Rience-t.

Geralt tavasszal útra kel Triss-el, hogy Cirit elvigyék egy rendes tanítóhoz (Nenneke-hez) Elanderbe, a templom iskolájába. Útközben Triss megbetegszik, ezért egy karavánt őrző törpe, Yarpen Zigrin társaságában húzódnak meg. A karavánt megtámadják a Squirrel-ek, akik Mókussokként vagy Scoia'tael-ként is ismertek. A Scoia'tael egy másfajúakból álló csoport (zömmel tündék, de soraik között vannak törpök, manók és egyéb félszerzetek is), mely gerillaharcot folytat az emberek ellen a szabadságukért, szóval egyfajta lázadók. A Scoia'tael támadása során Ciri ismét megtapasztalja a háború borzadalmait. Geralt megmutatja Ciri-nek Elirana (elf nyelvezetben Aelirin) rózsáit - aki meghalt, mikor a fiatal elfeket vezette harcolni az emberek ellen.

[Befejezetlen]

Karakterek Szerkesztés

Itt a spoiler információk vége.

JegyzetekSzerkesztés

  • Az angol kiadás borítója a J.R.R. Tolkien féle tengwar ábécét használja, annak ellenére hogy Sapkowski könyvében az elfek rúnákat használnak, melyek egyáltalán nem hasonlítanak a tengwar-hoz.
  • A Blood of Elves, Észak-Amerikában április 22-én jelent meg.

Idézetek ezen a wikinSzerkesztés

  • Ezen a wikin használt angol változatú idézetek, ebből a kiadásból származnak: ISBN 978-0-575-08318-9
  • Ezen a wikin használt amerikai változatú idézetek, ebből a kiadásból származnak: ISBN 978-0-316-02919-3

GalériaSzerkesztés

Az angol nyelvű wikia oldalról fordítva.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki