FANDOM

A szörnyröl és emberröl küldetés
Felvonás(ok) Első Fejezet
Helyszín(ek) Külváros
Küldetést adó Külvárosba érkezést követően
Jutalom több, mint 500 orens
+ több, mint 4000 XP
Kapcsolódó K. Eltemetett emlékek
Idegenek az éjszakában
Titkos kert
A Szalamandra nyomai
A nap heve
Fagyos tükrözödések
Azonosító q1001_thebeast

Primary quests.png

A szörnyről és emberről az első nagy küldetés, a Prológus (ami tulajdonképpen a játék bemutatása) után. Ez a küldetés átfogja a teljes Első Fejezetet és bevezet számos jelentős karaktert.

Áttekintés Szerkesztés

Alvin próféciái
az 5 szentély egyike

Amint elindul az Első Fejezet, látunk egy nőt és egy gyermeket, Caroline-t és Alvint, akik sétálnak az éjszakában, Vizima Külvárosában. Úgy tűnik síetnek, de Alvin fáradt, de Caroline nem engedi pihenni, mert el kell érniük a célukhoz. Hírtelen megjelentik néhány kutya, akik meg akarnak enni valamit .... de mi ez?

Caroline, hamar rájön, hogy ezek nem közönséges kutyák, és rászól Alvinra, hogy fusson, ahogyan a lába bírja, az elérhető közelségbe található Fogadóba. Alvin éphogy eléri a biztonságot nyújtó Fogadó körüli falakat, de Caroline már nem ilyen szerencsés, mert az őrök lezárják előtte a kaput és a bargesztek prédájává hagyják.

Közben Geralt épp időbe érkezett ahhoz, hogy tanúja legyen Alvin drámájának a bargeszt támadás által. Gyorsan elintézi a kutyákat, vagy miket, de a furcsa történések itt még nem érnek véget.

Megjegyzés: Bár a brgesztek gyilkolgatása közben, nagyon könnyedén véletlenűl rá lehet kattintani az őrökre is, innentől már nem szövetségesként, hanem ellenfélként vesznek részt a harcban. De ez nem katasztrófális, hiszen amint vége a csatának a Geralt-őr viszony visszaáll a régi kerékvágásba.
A zsoldosok megölése (szemben a miliciával, vagy az őrökkel) úgy tűnik Geralt üldöztetését erdményezheti. Az üldöző fejvadász, láthatóan nagyon kemény ellenfél.

Amikor már úgy tűnik, hogy minden nyugodt, Alvin transzba esve, próféciát mond. Ez az a pont amikor Shani, utban Vizima felé, megérkezik a helyszínre. Ő beszél Geraltnak a Tiszteletesről és a Szalamadráról. Alvint a védelmébe veszi és megpróbál keresni egy helyi nőt, aki befogadhatja a fiút.

A Tiszteletes adja feladatul Geraltnak, hogy találkozzon néhány emberrel a külvárosban. Ugyancsak a Tiszteletes árulja el, hogy hol található a Szalamandra rejtekhelye. Ezért biztos az, hogy a Tiszteletestől kell kérnünk néhány küldetést, de először is azt, hogy vigyük el az Örök Tűz lángját az 5 szentélybe. A Tiszteletes úgy véli ezzel megállítható a bargeszt támadások. Ha ez nem sikerült - vagyis nem álltak le a támadások - fel kell ébresteni az alvó Tiszteletest és el kell ezt neki mondani.

Az éjszaka folyamán Geraltnak nem okoz gondot, hogy megtalálja a helyi boszorkányt Abigailt. A látogatás során rádöbben, hogy időközben Abigail az aki befogadta Alvint. Abigail, ahhoz, hogy Alvin kinyilatkoztassa a második próféciát, megkéri Geraltot, hogy hozzon neki 5 fehér mirtusz szirmot, hogy teát főzhessen belőle a fiúnak. De ahhoz, hogy ezt a küldetést végre tudja hajtani Geralt, ismernie kell ezt a növényt. Hogy megismerje, meg kell vásárolni egy drága könyvet (200 oren) Abigailtól, hogy milyen szántóföldi növények élnek a környéken, de megvásárolható a fogadóban egy kereskedőtől is. Rendelkezni kell még a tulajdonság fejlesztésénél az Inteligencia ágon található Herbalizmus képességgel is ahhoz, hogy sikeresen végrehajtsuk ezt a küldetést. A könyv és a Herbalizmus képessége nélkül Geralt nem ismerheti fel bokrokat é sa növényeket, de lehetősége van arra is, hogy megvásárolja a helyi gyógynövényárusnál. (Lásd a megjegyzéseket).

A küldetés során Alvinra vigyáz, Shani, Abigail, majd egy rövid időre a Tiszteletes is, de legvégül a Szalamandra őrizetében lesz.

A küldetés végén Geralt szembe taálja magát az első nagy erkölcsi dilemmájával. Vagy segít Abigailnak, vagy a Tiszteletes és veszett követői mellé áll. Ez a döntés tartós következménnyel jár mindkét irányba.

Geralt amikor a Bestiával harcol egy áthatolhatatlan tűzkörben, a szörny több bargeszt is megidéz. Ha minden jól megy, akkor a harc nem jelenthet problémát, de ez egy nagyon kemény harc lesz, ám, ha Abigailnek segítettél, akkor még a falubeliek és a Tiszteletes támadására is számíthatsz.

Miután ennek a második csatának vége, a Tiszteletestől el kell venni az ajánlólevelétm, majd el kell menni Shaniért a Fogadóba.

Megjegyzések Szerkesztés

  • Egy helyi névtelen öregasszony is megtaníthatja Geralt-nak felismerni a fehér mirtuszt, ha kap egy kis élelmet, és megkéri, hogy tanítsa meg a helyi gyógynövények felismerésére.
  • Ebben a küldetésben több olyan pont van, ami arra utasít, hogy beszélj több emberrel, végezz el néhány kisebb feladatot, amíg várakozol a megoldásra. Alapvetően a Tiszteletes nem beszél addig a fenevadról, amíg készen nem állsz arra, hogy befejezd ezt a fejezetet és átlépj a következőre. Ez után már csak néhány kisebb küldetés és néhány kivégzett szörny után be is fejezhetetd a fejezetet.
  • Amennyiben Abigail túléli a kivégzésére tett kisérletet, úgy visszatér a Negyedik fejezetben, ha nem akkor megjelenik egy gyógyító, és vele kell beszélgetni a Fagyos tükröződések küldetésben. Illetve hatással van a Nap heve küldetésre is.
  • Nagyon hasznos lehet, ha fejleszted az Aard jelet, mert nagy segítségedre lehet a Bestia elleni harcban.
  • Ha Vesemir melett harcoltál Kaer Morhen védelme alatt, akkor képes vagy három vörös meteoritból meteorit kardot kovácsolni, ez egy nagy sebzést okozó kard.

Galéria Szerkesztés

Alvin Shani Tisztetes Abigail

Szakaszai Szerkesztés

Bestiák a Kapu mögött Szerkesztés

Meg kell ölnöm a bestiákat, akik megtámadták a nőt és a gyermeket, mielőtt mindenkit lemészárolnának. Meg kell ölnöm a bestiákat, akik megtámadták a nőt és a gyermeket. (500 XP)

A jó pásztor Szerkesztés

A Bestia megrémítette a fiút, aki mágikus transzba esett és próféciákat kezdett mormolni. Úgy tűnik, a Külvárosnak is megvannak a saját misztikumai. Hogy megértsem ezeket, meg kell keresnem a Tiszteletest. Fel kell keresnem a Tiszteletest, hogy megismerjem a Külváros misztikumait.

A Szent Láng Szerkesztés

Szent láng Szent láng Szent láng Szent láng Szent láng

A Tiszteletes megkért, hogy öljem meg a szörnyeteget. Szerinte a Szent Lángot el kell vinni a falu összes kápolnájába. Kétlem, hogy ez segítene, de megteszem. Éjszaka meg kell látogatnom öt kápolnát, és meg kell gyújtanom a tüzeket. Éjszaka meg kell látogatnom öt kápolnát, és meg kell gyújtanom a tüzeket.

Terjed a sötétség Szerkesztés

Meggyújtottam a kápolnák tüzeit, de ez nem segített. El kell mondanom a Tiszteletesnek, hogy tévedett. A meggyújtott lángok nem riasztották el a bargeszteket. Tájékozatnom kell a Tiszteletest..

A Boszorkány Szerkesztés

Meggyújtottam a kápolnák tüzeit, de ez nem segített. A Tiszteletes megkért, hogy nyomozzam ki a bestia eredetét. Szerinte a boszorkány a fő gyanúsított. Fel kéne keresnem az asszonyt. Meg kéne látogatnom a boszorkányt. (100 orens + 500 XP)

A Boszorkány ártatlansága Szerkesztés

A boszorkány azt állítja, hogy semmi köze a bestia feltűnéséhez. Tagad minden vádat, amit a Tiszteletes felhozott ellene. A boszorkány azt mondta, hogy ártatlan.

Fehér mirtusz szirmok Szerkesztés

Fehér mirtusz szirmok Fehér mirtusz szirmok Fehér mirtusz szirmok Fehér mirtusz szirmok Fehér mirtusz szirmok

Ha hozok öt maréknyi fehér mirtusz szirmot, akkor Abigail főzetet készít, ami segíthetne a fiún, így többet is megtudhatnánk a Bestiáról. Talán így megtudhatom, hogy a szörny honnan jött. A szirmokat leszedhetem a bokrokról, vagy megvehetem egy kereskedőtől a fogadóban. Hoznom kell öt maréknyi fehér mirtuszszirmot a boszorkánynak.

Mirtuszok Szerkesztés

Megvan a mirtusz. Visszatérhetek Abigailhez. Most már visszatérhetek a boszorkányhoz.

Főzetkészítés Szerkesztés

Elhoztam a fehér mirtusz szirmokat. Esetleg elvállalhatok néhány új feladatot, amíg elkészül a főzet. Elvállalhatok néhány új feladatot, amíg elkészül a főzet.

Alvin Jóslata Szerkesztés

  • Lehetséges, hogy kimaradt ez a rész, akkor Berengar feljegyzéseit később kapja meg Geralt

Ahogy kivettem Alvin jóslatából, a Bestia emberi gonoszság által jött a világra. Addig kísérti a külvárost, míg a bűnösök büntetlenül élnek. A jóslatok azok, amik, de arra az esetre ha találkoznék ezzel a Bestiával, Abigail odaadta Berengar feljegyzéseit. Át kell olvasnom a papírokat. Ideje jelentenem a Tiszteletesnek. Fel kell keresnem a Tiszteletest, és meg kell osztanom vele az új híreket.

Megoldásra Várva Szerkesztés

A Tiszteletes azt mondta, hogy majd elintézi a Bestiát. Ideje a Szalamandrával foglalkoznom.... Ideje a Szalamandrával foglalkoznom. (200 orens + 500 XP)

Bekerített Boszorka Szerkesztés

Találkoztam a boszorkával a barlangban. Bujkál a falusiak elől, akik meg akarják lincselni őt. Kiderült, hogy ismeri a falusiak összes bűnét, mégsem tett semmit. El kell hagynom a falvat, és ítélkeznem kell. Ki kell állnom a falusiak elé, és ítélkeznem kell.

A Bestia vége Szerkesztés

a Bestia, halott
A Bestia halott és hagytad, hogy a Tiszteletes és követői megöljék Abigailt: Ítélkeztem, és megöltem a bestiát. Kemény csata volt. Itt már nincs dolgom; szereznem kell egy ajánlólevelet, hogy bejussak Vizima városába. Talán a Tiszteletes segíthetne. (300 orens + 2000 XP + Berengar feljegyzései a Bestiáról ha Abigailtől nem kaptad meg korábban) vagy
A Bestia halott és hagytad, hogy a Tiszteletes és követői megöljék Abigailt: Ítélkeztem, és megöltem a bestiát. Kemény csata volt. Itt már nincs dolgom; szereznem kell egy ajánlólevelet, hogy bejussak Vizima városába. Talán a Tiszteletes segíthetne. (2000 XP + Berengar feljegyzései a Bestiáról ha Abigailtől nem kaptad meg korábban) vagy
A Bestia halott, Abigail megmentve: Ítélkeztem, és megöltem a bestiát. Kemény csata volt. Itt már nincs dolgom; szereznem kell egy ajánlólevelet, hogy bejussak Vizima városába. Talán a Tiszteletes segíthetne.

Szereznem kell egy ajánlólevelet.

Hálaadás Szerkesztés

  • Csak akkor, ha megmentetted Abigailt.

Abigail megköszönte, hogy megmentettem. Ideje eltűnni innen. El kell mennem a fogadóba Shaniért, ahogy megegyeztem vele. El kell mennem a fogadóba Shaniért. (2500 XP)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki